
Чому Xiaomi вдалося стати автовиробником, а Apple зазнала невдачі?
— 10.03.2025 / 13:58Ще кілька років тому Інтернет був переповнений чутками про те, що Apple готує власний автомобіль. Компанія вела переговори з Hyundai, Kia, Porsche, BYD і Toyota, але на початку 2023 року стало відомо, що проект закрито. Близько 600 працівників були переведені в інші відділи або звільнені.
Тим часом китайська Xiaomi тихо, але впевнено вийшла на автомобільний ринок. Її перший електромобіль, седан SU7, дебютував у березні 2024 року і вже розійшовся тиражем 135 000 одиниць у Китаї. Xiaomi, відома своїми смартфонами, давно створює екосистему розумних пристроїв, і тепер автомобіль став її частиною.
На відміну від Apple, яка так і не втілила свої автомобільні амбіції, Xiaomi змогла швидко реалізувати проект завдяки підтримці китайського уряду та налагодженим ланцюгам постачання. Виробництво SU7 забезпечують провідні постачальники акумуляторів BYD і CATL, а власний завод компанія отримала після придбання виробничих потужностей Beijing Auto Group.
З ціною від 30 000 доларів SU7 виглядає як конкурент Porsche, пропонуючи передові технології та інтеграцію в екосистему Xiaomi. Відразу після його виходу продажі Porsche в Китаї впали на 30%. Компанія вже планує випуск свого другого автомобіля – електричного позашляховика.
Попри успіх, Xiaomi стикається з жорсткою конкуренцією на внутрішньому ринку, зокрема з боку Huawei, яка також розширює свою присутність у галузі електромобілів. Проте глобальні амбіції Xiaomi цілком реальні, і, можливо, вже незабаром SU7 з’явиться за межами Китаю.