Американські мита можуть вдарити по самим автоконцернам
— 15.04.2025 / 12:30Ідея запровадження високих мит на імпортні автомобілі та комплектуючі, здавалося б, мала б підтримати американських автовиробників. Але реальність виявилася складнішою — ці обмеження можуть завдати шкоди самим компаніям, які імпортують значну частину своєї продукції з-за кордону.
Провідний інвестиційний банк UBS нещодавно знизив рейтинг акцій Stellantis до «нейтрального», попереджаючи, що 25% митний збір серйозно ускладнює становище компанії. За словами аналітика Патріка Хуммеля, приблизно 35% продажів Stellantis у США припадає на імпортовані автомобілі. Серед них — Chrysler Pacifica та Dodge Charger Daytona, які виготовляються в Канаді, а також Jeep Compass і електричний Wagoneer S, що сходять із конвеєра у Мексиці. Крім того, важкі пікапи Ram збирають на заводі Saltillo у тому ж регіоні.
Однак, митні бар’єри — не єдина проблема. Продажі компанії на американському ринку вже кілька місяців знижуються, і UBS вважає, що відновлення позицій на ринку буде складним, особливо в умовах зниження загального попиту на нові автомобілі. Це може призвести до фінансових втрат і негативного грошового потоку.
Незважаючи на похмурі прогнози, акції Stellantis підскочили на 5,64% і закрилися на рівні $9,37 за акцію. Для порівняння, Ford показав менше зростання — 4,07%, до $9,71 за акцію. Це демонструє нестабільну реакцію ринку на економічну політику, яка повинна була підтримати вітчизняного виробника, але натомість створила нові ризики.














