
Легенда помирає: Renault R25 Фернандо Алонсо
— 01.05.2025 / 18:45Найлегендарніша Формула-1 живе завдяки історичному Гран-прі, який проводиться щороку на різних трасах по всьому світу. Минулого тижня черга була у Поля Рікара, але один із зіркових болідів закінчив кар’єру найгіршим чином.
Французька автомобільна федерація (FFSA) минулими вихідними, з 25 по 27 квітня, організувала Гран-прі Формули-1 історичних трас на трасі Поль Рікар, подію, на якій також були представлені такі культові траси, як Монако та Харама.
Цього разу на виставці були представлені численні одномісні автомобілі та транспортні засоби інших категорій, переважно з 70-х та 80-х років, хоча також було багато інших, випущених у новіші часи. Також не бракувало видатних особистостей зі світу автоспорту.
Наприклад, такі французькі легенди, як Ален Прост , Жан Алезі чи Рене Арну, а також Жак Вільнев, Стефан Йоханссон, Марсель Фасслер або навіть генеральний директор McLaren Racing Зак Браун, великий ентузіаст класичних автомобілів та власник фантастичної колекції. Навіть така сучасна зірка, як Шарль Леклерк, не пропустила цю подію.
Неспокійні вихідні
На жаль, кілька машин отримали пошкодження після деяких інцидентів, що сталися на трасі. І все це попри те, що мало які траси у світі є більш сприятливими для проведення таких заходів, ніж Поль Рікар, оскільки вона може похвалитися величезними асфальтовими зонами з’їзду, що дозволяють легко маневрувати та об’їжджати стіни.
Одна з найбільш обговорюваних аварій сталася в “молодшій” категорії, до якої, серед інших, входять одномісні боліди з GP2, Формули 3000, Суперліги Формули та Формули Renault 3.5. У гонитві, в якій також брали участь деякі боліди Формули-1, такі як Williams FW33 2011 року та Prost AP02 1999 року, сталася аварія між одним із болідів GP2 та Rial ARC2 1989 року, коли перший врізався в нього, завдавши значних пошкоджень.
Смерть Renault R25 Фернандо Алонсо
Болід Rial Формули-1 заслуговує на повагу, хоча б через свій вік, але не можна заперечувати, що справді скорботним моментом вихідних стала смерть одного з болідів, який, можливо, найбільш тісно пов’язаний з історією Фернандо Алонсо у вищій категорії.
Renault R25 2005 року, перший чемпіонський титул астурійського пілота, став однією з головних визначних пам’яток вихідних завдяки своєму неймовірно потужному двигуну V10, який викликав таке захоплення на Гран-прі Абу-Дабі 2020 року, коли Фернандо Алонсо продемонстрував шоу, яке запам’ятається на довгі роки.
Те саме сталося минулими вихідними на полі Поль Рікар, хоча за кермом був Франк Монтаньє, і результат був набагато болючішим, попри те, що чемпіонат святкував своє двадцятий ювілей.
Французький перегонник, який колись належав до французької команди, їхав у високій швидкості на трасі, яка дуже сприяла цьому. Однак, після повного розгону по прямій «Містраль» після виїзду з шикани, яка розділяє її навпіл, французький двигун почав виходити з ладу. Наступне, що побачили, була велика біла хмара диму, шматки металу, що летіли в повітрі, і, нарешті, полум’я.
Звісно, підрозділу історичних автомобілів Renault Sport доведеться докласти чимало зусиль, щоб повернути R25 до його початкового стану, якщо це ще можливо.
Правда полягає в тому, що хоча виставкові автомобілі минулого були розроблені для роботи на набагато повільнішій швидкості, ніж у минулому, вони все ще використовують деталі, включаючи двигун, які спочатку не були розроблені для того, щоб витримувати великий пробіг, який вони мають сьогодні, де зниження витрат є пріоритетом.
Тож не так дивно, що двигун Renault R25 зламався саме так, хоча це не робить спостереження менш болісним.