
Stellantis і Renault хочуть врятувати малолітражки
— 16.05.2025 / 15:00Боротьба за малолітражки: Stellantis і Renault закликають ЄС змінити правила гри
Попри те, що ми вже попрощалися з легендарними моделями на кшталт Ford Fiesta та VW Up, провідні представники Renault і Stellantis вважають, що європейське законодавство має змінитися, аби врятувати майбутнє малого автомобіля.
«Маленькі авто — коріння нашого успіху»
На саміті Future of the Car від Financial Times голова Stellantis Джон Елканн заявив:
«Наші корені — у малолітражках. Саме вони були рушієм добробуту. Ці авто дарували людям свободу, яку дає власний транспорт. Разом із Лукою ми вважаємо, що 2025 рік — це момент, коли ЄС має вирішити, чи залишаються вони актуальними у XXI столітті».
Малий автомобіль як порятунок ринку
Генеральний директор Renault Лука де Мео також підкреслив важливість малих автомобілів:
«Малолітражки все ще мають своє призначення. Щобільше, вони можуть стати способом стимулювання автомобільного ринку в Європі».
Головна проблема — прибутковість
Втім, як зазначив де Мео, головна перешкода для відродження сегмента малих авто — економічна:
«Єдина проблема полягає в тому, що при нинішньому підході до виробництва ми або заробляємо дуже мало, або взагалі нічого не заробляємо на малих автомобілях».
Нові правила заради доступності
Renault і Stellantis закликають ЄС переглянути регуляції, щоб зменшити вартість виробництва малих авто, зберігши їх доступними для споживачів. Адже саме вони здатні забезпечити мобільність для широкого загалу і водночас знизити загальні викиди — не лише під час експлуатації, а й протягом усього життєвого циклу.
Ставка на менше: чому Stellantis і Renault вірять у майбутнє малолітражок
Попри те, що багато автовиробників змістили фокус на великі автомобілі — переважно для експорту, Stellantis і Renault залишаються вірними компактним моделям для європейського ринку. І в них є вагомі аргументи.
Європейські міста не ростуть
Генеральний директор Renault Лука де Мео наголосив:
«Середньовічні вулиці Саламанки, Сієни чи Гайдельберга не змінювали своїх розмірів за останні 20 років — там просто немає місця для більших гаражів».
Він пояснив, що європейське регулювання наразі зводиться до «строків і штрафів», що призводить до зростання витрат на виробництво середнього автомобіля на 20% до 2030 року. А такі витрати неможливо перекласти на виробництво доступних електромобілів малого класу — це змушує перекладати фінансовий тягар на споживачів.
Автомобілі стають надто дорогими — і люди не купують нові
Зі зростанням вартості нових авто споживачі просто затримуються з оновленням транспорту. Голова Stellantis Джон Елканн наводить приклад: середній вік автомобіля в Греції — 17 років.
Рішення — не нульові, а менші викиди
Renault і Stellantis пропонують змінити підхід: не гнатися виключно за нульовими викидами, а орієнтуватися на зниження загальних викидів протягом усього життєвого циклу автомобіля.
Вирішенням можуть стати гібриди з підзарядкою (PHEV) або електромобілі з бензиновим генератором (REX) — технології, що дозволяють знизити викиди та зберегти ціну машини доступною, при цьому даючи автовиробникам змогу отримати прибуток.
Маленькі авто — менше ресурсів, менше шкоди
Як пояснює де Мео, підхід до повного життєвого циклу CO₂ означає, що:
«Автомобіль з меншою батареєю, меншим обсягом сталі, пластику та інших матеріалів матиме на 75% менший вплив на довкілля — від виробництва до утилізації — порівняно з середньостатистичним європейським авто».
Цифри говорять самі за себе
За підрахунками Renault:
- Бензиновий автомобіль (ДВЗ) за 10 років і 200 000 км генерує близько 60 тонн CO₂.
- Електромобіль — 20 тонн.
- Гібрид або REX — 30 тонн, тобто вдвічі менше, ніж традиційне авто.
Висновок:
Stellantis і Renault не закликають скасувати електромобілі. Вони закликають до гнучкішого, реалістичного підходу, який дозволить ринку малих авто вижити — на користь і споживачам, і довкіллю.