- Серед багатьох аеродинамічних рішень концепту AMG GT XX є активні аеродинамічні колеса.
- Вони відкриваються та закриваються залежно від умов руху, і цілком можливо, що ми побачимо їх у серійному виробництві.
- Вони не мають дротів для з’єднання з автомобілем, а використовують Bluetooth, щоб знати, коли відкриватися та закриватися.
Mercedes-AMG GT XX: електричний концепт із неймовірною аеродинамікою
Інновації для швидкості та заряджання
Концепт Mercedes-AMG GT XX сповнений передових електричних технологій. Вони покликані підвищити продуктивність і пришвидшити зарядку. Але є тут і дещо справді унікальне — активні аеродинамічні колеса. Вони можуть відкриватися, щоб охолоджувати гальма, або закриватися, щоб зменшити опір повітря.
Боротьба з повітрям на швидкості понад 360 км/год
Цей автомобіль здатен розганятися до 360 км/год (223 миль/год). На такій швидкості головний ворог — це повітря. Mercedes створив GT XX не просто після тестів у аеродинамічній трубі, а фактично «оселив» там машину під час розробки. У результаті коефіцієнт аеродинамічного опору вдалося знизити до рекордних 0,198. Це навіть краще, ніж у надзвичайно обтічного Volkswagen XL1 — найаеродинамічнішого серійного авто в історії.

Розумні жалюзі та плоске днище
На швидкості близько 300 км/год (186 миль/год) близько 83% потужності автомобіля витрачається на подолання опору повітря. Щоб керувати потоками, GT XX оснащений моторизованими жалюзями на передній частині кузова. Вони можуть не лише відкриватися чи закриватися, а й займати проміжні положення.
Машина намагається тримати жалюзі закритими, щоб максимально зберегти ефективність. Плоске днище працює разом із заднім дифузором, створюючи ефект Вентурі. Це допомагає «присмоктувати» авто до дороги на великій швидкості. Бічні спідниці теж скеровані на те, щоб повітря обтікало кузов у потрібному напрямку.
Технології майбутнього вже сьогодні
Mercedes-AMG GT XX показує, як можна поєднати електричний привід і аеродинамічні рішення, що ще донедавна здавалися фантастикою. І хоча це лише концепт, деякі його рішення ми можемо побачити вже у серійних моделях найближчого майбутнього.

Активна аеродинаміка на колесах — новинка від Mercedes-AMG
Хоча всі ці інновації справді вражають і роблять GT XX надзвичайно аеродинамічним, багато з них ми вже бачили раніше. Насправді існують серійні автомобілі зі складнішою та екстремальною активною аеродинамікою. Але жоден із них не має активних аеродинамічних елементів безпосередньо на колесах.
У концепті GT XX колеса обладнані спеціальними заслінками, які відкриваються та закриваються, щоб або охолоджувати гальма, або зменшувати опір повітря, роблячи авто більш “ковзним”.
Ці заслінки керуються від центральної осі колеса, причому живлення вони отримують від самого обертання колеса, а не через кабелі, як можна було б очікувати. Замість цього для зв’язку з автомобілем використовується Bluetooth — дуже незвичайне і навіть унікальне застосування бездротових технологій.
Коли запитали генерального директора Mercedes-AMG Майкла Шібі, чи з’являться такі колеса у серійному виробництві, він усміхнувся і відповів, що ймовірність «не низька». Після цього всі журналісти за круглим столом почали сміятися, записуючи це у свої нотатки.

Майкл Шібі розповів, що ця ідея виникла як особистий проєкт одного з інженерів, над яким він працював у вільний час. Потім він представив її керівництву, і всім дуже сподобалась — особливо те, що такого раніше ніхто не робив.
Є лише одна невелика складність: як захистити Bluetooth-колеса, коли вони відкриті, наприклад, під час паралельного паркування біля бордюру. Але якщо Mercedes дійсно планує впровадити це в серійне виробництво, то пошук рішення для захисту від пошкоджень не буде найскладнішим завданням.
Головним фактором стане те, чи дійсно ці активні колеса забезпечують користь — чи то в охолодженні, чи в аеродинаміці. І чи виправдовують вони додаткову складність і вартість.
