
Автопромисловість Європи стикається з труднощами: Volkswagen і Stellantis під тиском
— 19.09.2024 / 19:55У 2024 році два найбільші автовиробники Європи, Volkswagen і Stellantis, переживають серйозні виклики, які поставили під загрозу їхнє майбутнє. Volkswagen зіштовхується з численними проблемами, такими як збої в програмному забезпеченні, трудові конфлікти та наростаюча конкуренція з китайськими виробниками електромобілів. Одна з можливих реакцій компанії — закриття заводів у Німеччині, що стало б першим випадком за майже 90-річну історію.
Stellantis, що виникла з об’єднання Fiat Chrysler і PSA Peugeot Citroën, також не в змозі впоратися з проблемами, включаючи невдачі в таких брендах, як Jeep і Ram, які забезпечують близько половини доходу компанії.
Незважаючи на ці труднощі, новий звіт європейської неурядової організації “Транспорт і навколишнє середовище” (T&E) прогнозує, що продажі електромобілів в Європі досягнуть 20-24% до 2025 року. Це зростання частково зумовлене появою нових доступних моделей, таких як Mini Aceman, Kia EV3, EV4, EV5 та новий Mercedes-Benz CLA-Class.
Проте, аналіз показує, що перевагу на ринку все частіше отримують китайські автовиробники, які відкривають заводи в Європі. Наразі електромобілі становлять близько 14% європейського ринку, але цей показник скоротився через зникнення субсидій.
Фінансовий директор Volkswagen Group зазначив, що компанія відчуває брак близько 500 тисяч автомобілів, що еквівалентно роботі двох заводів. Більш того, у Volkswagen, Stellantis та Renault налічується понад 30 заводів, які працюють на збиток.
Економічні труднощі в Європі посилюються загальним скороченням ринку, але існує надія, що нові дешевші моделі, зокрема від китайських виробників, зможуть покращити ситуацію. Китайські бренди вже зайняли рекордні 11% від загального обсягу продажів електромобілів у Європі. Очікується, що вони продовжать зростати завдяки відкриттю нових виробництв за кордоном, що допоможе протистояти додатковим тарифам.