Euro NCAP розкритикувала Tesla за систему Autopilot
— 06.06.2025 / 7:30Tesla і Volvo отримали критику у нових тестах безпеки Euro NCAP
Euro NCAP оприлюднила результати останнього раунду тестів безпеки автомобілів. У центрі уваги опинилися Tesla і Volvo. Особливо жорстко критикували систему автономного водіння Tesla під назвою «Autopilot».
Критика назви «Autopilot»
Euro NCAP заявила, що назва «Autopilot» є «невідповідною» та «така, що вводить в оману». Ця назва створює враження, що автомобіль може повністю керувати собою. Проте насправді система Tesla вимагає постійного контролю водія.Технічний менеджер Euro NCAP з систем допомоги водієві, Адріано Палао, наголосив, що така назва може вводити споживачів в оману і створювати потенційні загрози безпеці.
Результати тестування Tesla Model S
У тестах Tesla Model S показала сильні результати в частині безпеки, яка оцінює, наскільки добре автомобіль уникає зіткнень та справляється з проблемами, наприклад, заблокованими датчиками. Цю частину назвали тестом «Safety Backup».Проте у розділі «Assistance Competence», який оцінює легкість розуміння водієм можливостей системи, а також ефективність таких функцій, як адаптивний круїз-контроль та допомога у дотриманні обмежень швидкості, Tesla показала слабкі результати. Особливо відзначили, що водіям важко швидко взяти контроль над керуванням у разі потреби.
Основні проблеми системи Tesla
Euro NCAP вказала на кілька недоліків системи Tesla:
- Потрібно докладати значну силу для корекції керма.
- Важливі повідомлення та попередження відображаються на центральному сенсорному екрані, що може відвертати водія.
Tesla поки що не дала офіційних коментарів щодо критики, але вказала на дисклеймер у своєму онлайн-конфігураторі, де зазначено, що система вимагає активного контролю водія і не робить автомобіль автономним.
Euro NCAP вкотре підкреслює важливість точних назв і пояснень щодо функцій систем допомоги водієві. Відповідальність за безпеку лежить як на виробниках, так і на самих водіях. Tesla отримала «Помірну» оцінку за допомогу водієві, що свідчить про потребу вдосконалення системи та комунікації з користувачами.
Volvo також була серед протестованих, але основна увага цього раунду дісталася Tesla через суперечливі питання, пов’язані з її системою Autopilot.

Volvo також розчарував Euro NCAP через систему Pilot Assist
Як і Tesla, Volvo отримала нижчі за очікувані оцінки за свою систему допомоги водієві Pilot Assist. Експерти з безпеки звернули увагу на те, що система Volvo не блокує водія від користування напівавтономними функціями, навіть якщо він неодноразово знімає руки з керма. Це викликає занепокоєння щодо безпеки, адже водій може недбало ставитися до контролю над автомобілем.
Кращі результати у Renault, Kia, Toyota та Porsche
Натомість інші автомобілі отримали високі оцінки. Моделі Renault 5, Kia EV3, Toyota bZ4X і Porsche Macan були оцінені Euro NCAP як «Дуже хороші». Особливо відзначили Porsche Macan, яка чітко інформує водія про можливості автономного керування. Це допомогло їй отримати високі бали як у категорії компетентності системи, так і в тестах безпеки.
Майбутні зміни в оцінках Euro NCAP
У наступному році Euro NCAP планує повністю змінити процедуру оцінювання безпеки автомобілів. Основна увага буде зосереджена на чотирьох головних аспектах:
- Безпечне керування
- Запобігання зіткненням
- Захист при зіткненнях
- Безпека після аварії
Це має зробити тестування ще більш комплексним і враховувати всі етапи безпеки на дорозі.














